Yhdistyksen tavoitteet

• Sähkö on liikenteen keskeisin käyttövoima
  • Hiiletön ja päästötön henkilöliikenne vuoteen 2045 mennessä
  • Sähköautojen lataus on älykästä ja tukee energiajärjestelmää
  • Puhtaampi kaupunkiliikenne

Yhdistykseen kuuluu jäsenenä noin 44 yritystä ja yhteisöä.

LIITY JÄSENEKSI

Yhdistyksellä voi olla varsinaisia jäseniä, yhteistoimintajäseniä ja kannatusjäseniä.

Varsinaisiksi jäseniksi Yhdistyksen hallitus voi hyväksyä hyvämaineisiksi tunnettuja suomalaisia oikeuskelpoisia yhteisöjä, joiden toiminta liittyy sähköiseen liikenteeseen ja joilla on y-tunnus.

Yhteistoimintajäseneksi Yhdistyksen hallitus voi hyväksyä oikeuskelpoisia yhteisöjä, jotka haluavat toimia yhteistyössä kehittääkseen sähköisen liikenteen toimialaa.

Kannatusjäseneksi Yhdistyksen hallitus voi hyväksyä oikeuskelpoisia yhteisöjä, jotka haluavat tukea Yhdistyksen tarkoitusta ja toimintaa. Hallitus vahvistaa kannatusjäsenet vuosittain.

Yhdistyksen Hallitus

Sähköinen liikenne - yhä vahvempi talousveturi

Sähköisen liikenteen kokonaisuus on kasvanut yhä merkittävämmäksi uuden liiketoiminnan lähteeksi ja talouden uudistajaksi. Latausinfran rakentaminen, latauspalveluliiketoiminta, erilaiset huolto- ja ylläpitotoiminnot, energialiiketoiminta, liikkumisen palvelut sekä autokauppa kasvavat liikenteen sähköistymisen tahdissa digitaalisia ratkaisuja hyödyntäen.

Tieliikenteen  sähköistymisessä yhdistyvät, fossiilittoman liikenteen päästövähennystavoitteet ja uuden liiketoiminnan positiiviset talousvaikutukset. Uusiutuvan sähkön päästöttömyys ja sähköisten ratkaisujen erinomainen energiatehokkuus ovat vahva perusta koko tieliikenteelle. Sähköistyminen lisää tieliikenteen energiakäytön kotimaisuusastetta.